Het fundament van A-classwebhosting
In het jaar 2000 is het fundament gelegd voor het huidige A-classwebhosting, toen drie pioneers het bedrijf BrandManual Corporate- & Branddesign oprichtte in Emmeloord. BrandManual was gespecialiseerd in merkstrategieën en de vormgeving van huisstijlen, merken en verpakkingen.
Booming Business…
Met de enorme groei van het internet kwam al snel, na de oprichting van BrandManual, veel vraag voor het ontwerpen van corporatewebsites waarbij in die tijd meer naar design werd gekeken dan naar functionaliteit. In die periode werd ook de eerste dedicated-server afgenomen bij één van de weinige providers die destijds de hostingmarkt in Nederland beheersten en werden de klanten niet alleen voorzien van een prachtige website maar ook direct van een hosting-omgeving.
Nadat twee van de drie partners afscheid hadden genomen van BrandManual om hun carrière in een uitgeverij voort te zetten, werd de beslissing genomen om de hosting-tak van het bedrijf uit te breiden en die koers werd dan ook voortvarend ingezet.
In de etalage
Vlak voordat de economie een kanteling maakte is BrandManual in 2007, tezamen met de hosting-activiteiten, verkocht aan het bureau Almeerse bureau Vormgeving Onbekend. De overgebleven oprichter van BrandManual en A-classwebhosting is daarna aangesteld als Interim Manager voor het reorganiseren van een werkmaatschappij van De Telegraaf Tijdschriften Groep (Keesing Nederland) om bij de marketing-afdeling orde op zaken te stellen.
Bloed kruipt…
Nadat de klus bij Keesing was afgerond werd een nieuw avontuur aangegaan in een oude vertrouwde branche, namelijk als Manager Sales en Marketing bij de Internet Service Provider Nxs Internet, want hosting was toch de branche waar het hart lag en ligt. Toen in 2012 bleek dat Nxs Internet door mismanagement van een succesvolle internet onderneming was verworden tot een zinkend schip, werd besloten om Nxs Internet te verlaten om voorbereidingen te treffen voor de oprichting van A-classwebhosting.
Een nieuwe begin, een nieuwe dag
Met de, bij Nxs Internet, opgedane nieuwe kennis binnen de hosting-branche en waardevolle ervaring is opgedaan door te leren van andermans fouten, is in 2012 A New Day opgericht. A New Day richtte zich, in eerste instantie, voornamelijk op e-mailmarketing, een mooie markt van een online dienst waarbij hosting en bereikbaarheid van essentieel belang is en omdat het concurrentie-beding met Nxs Internet nageleefd diende te worden bleef A-classwebhosting nog even op de plank liggen.
Toen eind 2013 het concurrentiebeding met Nxs Internet was afgelopen, is A-classwebhosting, een handelsnaam van A New Day, van de plank gehaald, afgestoft en nieuw leven is ingeblazen waarbij de focus werd gelegd op wat in de e-mailmarketing zo belangrijk is… Snelheid en beschikbaarheid.
Oude nieuwe klanten
Nu anno 2014, is A New Day, met merken als A New Day – Emailmarketing en A-classwebhosting, een solide en stabiele organisatie waarbij de focus op kwaliteitshosting ligt en inmiddels weten al veel klanten de weg naar A-classhosting te vinden. Veel ‘oude’ klanten die terugkomen en dus bekend zijn met de kwaliteit en visie, maar ook vooral veel ondernemers die bij hun huidige ISP niet de beschikbaarheid, kwaliteit en service krijgen die ze mogen verwachten van goede ISP.
De missie
De missie van A-classwebhosting is: Betaalbare en kwalitatieve webhosting bieden voor de zakelijke markt waarbij automatisering voor de klant wordt ingezet voor gebruiksgemak enerzijds en anderzijds om de prijzen te kunnen reduceren zonder dat dat ten koste gaat van de snelheid, kwaliteit en service. Door continu processen te automatiseren kunnen we mankracht blijven inzetten voor service aan de klant en blijven bouwen aan de relatie met de klant.
Deze missie heeft ons al veel gebracht en deze missie zal ons brengen waarvoor we werken… Veel tevreden klanten die altijd online zijn.